IKAPOK II

Tvorba hry v programovacím jazyce Python

Tvorba hry v programovacím jazyce Python

IKAP2

8. 5. 2023

V rámci workshopu Metodický den oborové didaktiky, realizovaným Krajským metodickým kabinetem 18 Virtuální reality, byli na SPŠE a OA Mohelnice pozvaní pedagogové IT, aby se zúčastnili vzorové hodiny ve 3. ročníku oboru IT, předmětu Programování. Vyučující Mgr. Tomáš Zárybnický si připravil hodinu na téma Tvorba hry v programovacím jazyce Python s využitím knihovny PyGame.


Vzorová hodina začala teoretickou částí – základní teorií a syntaxí jazyka Python. V dalším kroku byla představena knihovnu PyGame, pomocí které je možné jednoduchým způsobem vytvářet jednoduché hry v jazyce Python.


Po teoretické části následovala praktická ukázka, ve které zúčastnění žáci pracovali na tvorbě jednoduché hry. K žákům se připojila i většina přizvaných pedagogů. Dále probíhal výklad a komentovaná ukázka programování jednoduché hry (ve které uživatel „chytá“ létající objekty, přičemž rychlost se pomalu zvyšuje a tím je hra stále obtížnější).


Po ukázkové hodině následovala diskuse na téma vhodných didaktických metod pro výuku programování. Na závěr následovala ukázka nově vybudované laboratoře virtuální reality a ukázka nových technologií pořízených v rámci projektu IKAPOKII (VR brýle, 360 kamery, 3D scannery).


Mgr. Radoslav Niče

Krajský metodický kabinet 18 Virtuální reality